• 20 maart 2020
  • Monique Groenewegen
  • Leestijd 3 min.
Boost je business

Limon in 2 dagen van restaurant naar take away & bezorgservice

Restaurant Limon brengt mensen van verschillende werelden samen op de Zuidas van Amsterdam: locals, expats, studenten en zakelijke gasten vinden bij Limon hun rust na een drukke dag. Restaurant Limon is een toegankelijke ontmoetingsplek waar verfrissende nieuwe ervaringen ontstaan in een informele en huislijke sfeer.

Normaalgesproken stappen gasten bij Limon binnen in een ontspannen wereld. Maar dat is nu even anders, want ook Thijs Huizing moest de deuren van het mooie restaurant sluiten. Een uiterst onzekere periode breekt er voor hem en zijn medewerkers aan. De overheidsmaatregelen helpen zeker, maar zijn parttimers zitten thuis zonder inkomen en dat is erg triest en geeft veel onzekerheid.

In twee dagen een take away & bezorgservice

Stil zitten is er niet bij voor Thijs en met veel energie en creativiteit ontwikkelde hij samen met zijn chefkok Sanjay Gadjradj in twee lange dagen een take away en bezorgservice: “Dit is een hele nieuwe tak van sport voor ons, maar je moet toch iets? Mensen blijven eten en hebben echt niet altijd zin om zelf te koken. Ook veel ouderen en kwetsbare mensen mensen in de omgeving van ons restaurant kunnen wij hiermee helpen.”

Nieuwe menukaart en 3500 flyers 

Take away menu Limon Amsterdam

Met zijn chefkok ontwikkelde hij een nieuwe menukaart met gerechten die makkelijker te bereiden zijn en vervoerd kunnen worden. Flyerman bood hen een geweldige service waardoor zij binnen een dag konden beschikken over 3500 flyers. Met het vaste team werden deze verspreid in de brievenbussen van de huizen in de hele omgeving en afgegeven bij alle bedrijven. Via Facebook en Instagram werd het bericht gedeeld door vele vaste gasten, vrienden en kennissen. Alhoewel de bestellingen de normale omzet bij lange na niet benaderen, is er goede hoop en vertrouwen dat het gaat lopen.

Bestellingen kunnen zowel telefonisch als per mail worden gedaan en er wordt contactloos betaald. Ook het vervoer wordt door het vaste personeel verzorgd en alle beschikbare middelen worden ingezet: fiets, scooter, auto en zelfs een elektrisch wagentje dat door de mannen van Flyerman zolang aan hen beschikbaar werd gesteld.

L1NDA wenst Thijs en zijn team heel veel succes met hun nieuwe dienst!

Over de auteur

Monique Groenewegen

Mijn naam is Monique Groenewegen en ik help graag mee om ondernemers in de hospitality industrie zorgeloos te laten ondernemen. Onder andere door hen met onze blogs te informeren over de ongekende mogelijkheden van L1NDA Planner en Connect en hen de voordelen ervan te laten inzien.

Anderen lazen ook