• 16 maart 2020
  • Monique Groenewegen
  • Leestijd 2 min.
Trends

Tips tijdens de horecasluiting

Lees hier alle tips die we voor jou op een rijtje zetten en die je kunnen helpen de komende tijd door te komen.

  • Afhaalchef.nl is volledig gratis te gebruiken voor horecaondernemers. Je kunt eenvoudig en snel je gerechten op deze website aanbieden en de klant kan bij de bestelling aangeven wanneer hij het wil afhalen. Schrijf jouw restaurant in >
  •  Sluit je aan bij HelpdeHoreca.nl. Hier kunnen consumenten waardebonnen van jouw zaak bestellen.
  • Blijf contact houden met je vaste gasten via social media en nieuwsbrieven. Betrek hen bij alles wat je nu onderneemt. Het versterkt jullie band en ze zullen nog meer begrip hebben voor jouw situatie.
  • Vraag een tegemoetkoming in de loonkosten bij het UWV. Het UWV verstrekt je een voorschot van 80%. Meer info >
  • Vraag uitstel van betaling voor je inkomsten-, vennootschaps-, loon- en omzetbelastingen (btw) bij de Belastingdienst.  Meer info >
  • Wijs je medewerkers, die nu ongewild thuiszitten, op de mogelijkheid om gratis online trainingen te volgen via StayHomeHospitalityAcademy. SVH heeft de licenties voor keuken, bediening en fast service een maand lang gratis opengesteld!
  • Sluit je aan bij Uber, Deliveroo an Thuisbezorgd.nl of ontwikkel zelf een thuisbezorg-service. Vele collega-restaurants gingen je al voor.
  • Houd een voorjaarsschoonmaak! Zorg dat je zaak en (eventueel) je terras helemaal tip top zijn zodat je gasten straks volop bij jou kunnen genieten van het mooie weer. Zij kijken er nu al naar uit, laat staan als zij enkele weken hebben thuisgezeten.
  • Bied waardebonnen of vouchers aan die jouw gasten nu kunnen kopen en die zij straks (met korting) kunnen verzilveren in je zaak. Zo genereer je nu al cash.
  • Horecabedrijven bieden als alternatief een take away of delivery service aan. Stel hiervoor een menukaart samen met gerechten die kunnen worden afgehaald of aan huis gebracht. Dit is zeker voor ouderen een welkome oplossing, nu zij de deur niet meer uit kunnen.
  • Bespreek met je medewerkers of zij hun vrije dagen willen opnemen en bereken hiervoor slechts 50%.
  • Ga het gesprek aan met je verhuurder om de huur tijdelijk te verlagen.
  • Bekijk kritisch welke kosten je kunt verlagen.
  • Denk nu al na wat je doet als je deuren weer open gaan. Zorg dat alles 100% is voorbereid zodat je het direct kunt communiceren en van start kunt met ‘welkom terug’ activiteiten.
  • Benader actief alle klanten die hebben geannuleerd om een nieuwe datum te bespreken en vast te leggen. Zodat je zo min mogelijk omzet misloopt.
  • Gebruik deze periode van ongewilde rust om je team te trainen.
  • Zorg dat je zaak goed is afgesloten. Deze tijd is een uitnodiging voor criminelen om actief te worden.
  • Werk aan je nieuwe menukaart voor als je straks weer open bent.Vragen? Bel of mail ons via 020 752 6690 of support@l1nda.nl.
  • Bedenk nu al hoe jij in jouw zaak de heropening en het einde van deze crisis feestelijk kunt vieren en hoe jij je gasten hiervoor uitnodigt.
Over de auteur

Monique Groenewegen

Mijn naam is Monique Groenewegen en ik help graag mee om ondernemers in de hospitality industrie zorgeloos te laten ondernemen. Onder andere door hen met onze blogs te informeren over de ongekende mogelijkheden van L1NDA Planner en Connect en hen de voordelen ervan te laten inzien.

Anderen lazen ook