Statistieken

Niets schept zoveel zekerheid als weten hoe je bedrijf er voor staat. Daarom is L1NDA uitgerust met een krachtige statistieken module, die je inzicht geeft in hoe goed het bedrijf heeft gepresteerd, maar ook in hoe goed het zal presteren.

L1NDA horeca statistieken

Hoogtepunten

1. Inzicht in de werkuren, loonkosten, omzet, percentage loonkosten/omzet en arbeidsproductiviteit.

Er wordt veel gekeken naar arbeidsproductiviteit (omzet per gewerkt uur). Maar het is minstens zo belangrijk om te kijken hoeveel het je gekost heeft om die omzet binnen te halen. Dat is jouw percentage loonkosten / omzet. Afhankelijk van het type bedrijf schommelt dit percentage tussen de 25% en 45%. Wat is jullie percentage? L1NDA geeft hier zwart op wit inzicht in.

2. Splits statistieken op in verschillende categorieën.

Denk hierbij aan categorieën als je roosters, personeel en type contract. Zo kan je goed zien waar je kosten en uren verborgen zitten. Door dezelfde statistieken vanuit verschillende categorieën te bekijken krijg je meer gevoel voor hoe het bedrijf in elkaar zit.

3. De statistieken zijn te totaliseren per dag, per week, per maand, of per dag van de week.

Per dag gebruik je als je kort vooruit wilt kijken of de afgelopen week wilt analyseren. De grote lijnen kan je weer makkelijker zien als de statistieken per week of maand worden weergeven. Bij de statistieken per dag van de week zie je hoe goed bijvoorbeeld 'een vrijdag' bij jouw draait.

4. Zie hoe de roosters tot stand zijn gekomen.

Hoeveel uren had je gepland, en wat is er uiteindelijk gewerkt? De statistieken geven je eenvoudig inzicht in het verschil tussen het standaardrooster, het geplande rooster en het gerealiseerde rooster.

5. Extreme verken-mogelijkheden.

Met onze 'filter en navigeer' mogelijkheden kan je inzoomen op de statistieken en kleinere gedeeltes gedetailleerd bekijken. Met onze mogelijkheid om 'doorsnedes' te maken kan je jouw bedrijf van alle kanten bekijken. Wat een vrijheid!

6. Alles is te exporteren naar excel.

Handig om door te mailen, uit te printen of om te integreren met de rest van je rapportages.


Hoe onze klanten de statistieken gebruiken

Onze klanten gebruiken de statistieken om verschillende inzichten te krijgen. De statistieken beantwoorden dan ook verschillende vragen.

Denk hierbij in de eerste plaats aan:
  • Wat gaan mijn aankomende roosters kosten? Kan ik dat met mijn verwachte omzet verantwoorden?
  • Wat is het verschil tussen mijn geplande rooster en mijn gerealiseerde rooster?
  • Heb ik gisteren een goede dag gehad? Hoeveel omzet heb ik gedraaid tegenover hoeveel kosten?
  • Hoe kan ik deze maand nog bijsturen zodat ik hem met goede cijfers afsluiten?
  • Hoe doet de bediening het ten opzichte van de keuken? En dat ten opzichte van het totaal?
  • Wat wordt het percentage loonkosten / omzet voor mijn aankomende twee weken?

Andere vragen kunnen zijn:
  • Hoe goed is mijn roosteraar in het plannen van roosters?
  • Moet ik de maandag wel open blijven?
  • Hoe zijn de uren en kosten verdeeld over de verschillende afdelingen/locaties?
  • Welke afdeling is op welke dag van de week het meest winstgevend? Komt dit door een hogere omzet, of lagere kosten?
  • Hoeveel wordt er personeel uitgeleend tussen verschillende afdelingen of locaties?
  • Wat is mijn verdeling vaste krachten, uurloners, payroll, zzp en freelance?
  • Hoeveel werkt mijn personeel boven of onder hun geplande uren, of contract uren?


  • Instructievideo

    Meer weten? Ga rustig achterover zitten en bekijk de mogelijkheden met onze instructievideo.